In dit boek met de toepasselijke titel 'De Marketing Code', ontmaskert Stephen Brown het commerciële complot achter Dan Browns succesvolle theologische thriller. Het is schokkend, schandalig en heiligschennis: bijna net zo eng als het kapsel van Tom Hanks. Het verrassende is dat 'De Marketing Code' in de stijl van Dan Brown is geschreven. Het is een roman en 's werelds eerste marketingthriller. Het gaat om een samenzwering in het hart van de marketingpraktijk een walgelijke samenzwering die niet alleen de consument aanzet om geld als heilig water uit te geven, maar ook banden heeft met de tempelierridders, de heilige graal en de beruchte marketingcampagne voor The Da Vinci Code. Onder het motto: 'Soms moet je over iemand heen lopen om binnen te lopen'. "Ik las De Marketing Code van begin tot eind in één ruk uit. Ik wilde per se weten hoe het af zou lopen. Het boek toont een levendige verbeeldingskracht, een goed plot, en een duizelingwekkend niveau van waanzin en gevatheid." Philip Kotler