Waarom vergooit de vijfentwintigjarige hoofdpersoon van Baby Storm haar talenten achter de balie van 'Hotel Rezzidens Arkeet'? Hoewel niets erop wijst weet ze zeker dat ze voor iets groters is voorbestemd. Maar voor het zover is moet ze wereldwijs worden, en daarvoor lijkt gespeelde onverschilligheid haar de beste weg. Omdat zij zelf het Grotere moet vinden laat ze niemand echt in haar wereld toe. Niet Arnold, die al acht jaar verliefd op haar is en wanhopig haar vuilniszakken doorzoekt, niet de leuke maar saaie boekhandeljongen die niet met haar naar Marseille wil. Ze zou niet willen ruilen met haar zus Liliane, die zich heeft teruggetrokken tussen de geiten in de Pyreneeën, noch met haar oude schoolvriendin Sandra, die ooit de rector pijpte en later ongenaakbaar mannelijk wordt. Even lijkt het alsof ze het pad van de liefde op gaat als ze Willem, de nachtwaker met een onderwaterhobby, ontmoet. Maar de liefde is een gevaarlijk ding, dat haar alleen maar uit haar evenwicht brengt. Als haar vriendin Kiki baby Storm ter wereld brengt, vereenzelvigt ze zich met deze kleine mens, die nog niet weet wat hem te wachten staat. Ze zou willen dat ze net als iedereen hoop uit baby Storm zou kunnen putten, maar ook in hem vreest ze een toekomstige huurmoordenaar of vrouwenverkrachter, of nog iets ergers. Misschien zou ze het zelf een boek van Eenzaamheid en Liefde noemen, als ze dat zou durven... Wanda Reisel ( 1955) schreef eerder Jacobi's tocht, Het blauwe uur en Het beloofde leven. Daarnaast schrijft zij voor toneel, film en televisie. '...je blijft de hoofdpersoon volgen in haar pogingen om nog iets van het leven te maken. Ondanks de bizarre dialogen en hilarische situaties blijft de roman [ ...<bold>Baby Storm van Wanda Reisel.' Juryrapport Libris Literatuur Prijs 1997