Discvr

menu zoek
cover Karmanomics

Karmanomics

Auteur:
Kees Klomp
Uitgever:
Asoka

Wie het nieuws volgt, kan het niet ontgaan zijn dat bedrijven " na een periode van recessie " weer mooie winstcijfers presenteren. Het lijkt alsof we de crisis achter ons hebben. Lijkt, want wie iets dieper kijkt, ziet dat er helemaal geen reden tot optimisme is. Er is immers niets veranderd aan ons gedrag. We vertonen weer " of beter gezegd, nog steeds " hetzelfde gedrag als waarmee en waardoor we in eerste instantie in de problemen kwamen. Als we niet echt veranderen, is het slechts een kwestie van tijd voordat een herhaling zich zal voordoen. Het boeddhisme leert hoe we de waanzin van het herhalen " samsara " kunnen beeindigen: door onwetendheid op te heffen. Willen we economisch destructief gedrag vervangen voor economisch constructief gedrag, dan moeten we ons heil zoeken in een fundamentele systeemverandering. Daartoe hebben we een radicaal nieuwe kijk op economie nodig. In het boek Karmanomics, wat bedrijven van het boeddhisme kunnen leren presenteert Kees Klomp deze nieuwe kijk door zijn ervaringen als boeddhistisch beoefenaar te koppelen aan zijn expertise als marketing- en managementadviseur. Het levert verrassende, verwonderende inzichten op, alsmede praktische aanwijzingen om tot persoonlijk, zakelijk en maatschappelijke welzijn te komen. Kees klomp (1968) studeerde politicologie en communicatiewetenschap aan de universiteit van Amsterdam. Hij werkte daarna als marketingadviseur voor de gerenommeerde adviesbureaus en was General Manager Netherlands van platenmaatschappij EMI Music. In 2006 richt hij Karmanomics op waarmee hij bedrijven adviseert op gebied van maatschappelijk meedogend ondernemen: een expliciete toepassing van boeddhistische beginselen op marketing en management. Klomp beoefent geengageerd boeddhisme in de traditie van Thich Nhat Hanh.

Boek gelezen 

Ratings:

  • Dit boek is nog door niemand gelezen

    Heb jij het boek wel gelezen? Schrijf dan als eerste een review voor dit boek.

    Boek gelezen