Het Shared Service Center is een relatief nieuw organisatieconcept. In 1990 werden de eerste Shared Service Centers opgezet. Op dit moment werken vrijwel alle grote multinationals, zoals Philips, Nokia, en American Express, ermee. En ook ministeries, gemeenten, ziekenhuizen en zorginstellingen maken er dankbaar gebruik van. Kortom: Shared Service Centers zijn inmiddels 'beproefd en bewezen'. Toch is er ook nog veel onbekend. Bedrijfsleiding, middenkader en werknemers realiseren zich vaak onvoldoende aan welke randvoorwaarden voldaan moet zijn en welke consequenties het werken met een Shared Service Center heeft. Deze aflevering van Management Topics geeft u in ruim één uur inzicht in de snelle ontwikkeling van Shared Service Centers. Na beluistering van dit audiocollege weet u onder meer wat de voor- en nadelen zijn, wat de relatie is tussen outsourcing en Shared Service Centers, wat de kritieke succesfactoren bij invoering zijn, waar u een Shared Service Center in uw organisatie moet plaatsen en hoe u het moet besturen. Prof. dr Hans Strikwerda schreef de tekst voor dit audiocollege. Hans Strikwerda is hoogleraar Organisatieleer en Organisatieverandering aan de Universiteit van Amsterdam en als management consultant verbonden aan Nolan Norton & Co. Eerder schreef hij het boek 'Shared Service Centers'. Management Topics is een serie audiocolleges over managementonderwerpen die de actualiteit van morgen bepalen. Het gekozen thema wordt van meerdere kanten belicht zodat u in ongeveer één uur bent bijgepraat.