Met SCHEEPSHISTORIE 11 is een volgende stap gezet in de ontwikkeling van een uniek concept dat inmiddels haar bestaansrecht in de markt van maritieme publicaties heeft bewezen. Na tien nummers is het duidelijk waar bij de lezers de meeste belangstelling naar uitgaat. Dat zijn o.a. de variatie in de onderwerpen, diepgang en historische betrouwbaarheid van prettig leesbare teksten, en vooral kleurige beeldmateriaal. Na tien nummers leek ons een goed moment om eens even stil te staan en terug te kijken naar een periode van ruim vijf jaar redactionele inspanningen. De intentie elke jaar drie nummers uit te geven is onmogelijk gebleken; dat was een te optimistisch plan. De beperkende factor daarbij was overigens niet de hoeveelheid kopij, maar de redactionele infrastructuur liet het niet toe. Twee nummers per jaar is een reëlere optie waarbij de beschikbaarheid van voldoende kopij de mogelijkheid biedt dan meer pagina's te vullen. Daarom zal met ingang van dit nummer Scheepshistorie in het vervolg 128 pagina's bevatten met nóg meer interessante en gevarieerde artikelen. Tweemaal per jaar een dikker nummer komt qua inhoud overeen met drie nummers per jaar, maar kosten minder. Voor de redactie is het een taakverlichting en voor de lezers/abonnees betekent het meer leesgenot en een aantrekkelijker aanschafprijs. Om de verandering ook visueel zichtbaar te maken is tevens de omslag van Scheepshistorie aangepast.