`In Bombay geloofden de mensen dat ijswater per definitie gezond was. Het zag er zo koud en helder uit, zo westers, zo helemaal niet-Indiaas. Maar dat is de buitenkant. In het ijswater zit de bacil die je ziek maakt. Zoals zo vaak zijn het de dingen waarop je denkt te kunnen vertrouwen die je fataal worden.' Rosalind - `Roz' - Bengal is radiojournaliste en producer van tv-programma's over true crime. Ook al woont ze zo`n twintig jaar in Londen, ze wordt nog altijd wakker met de smaak van kaneel en kassie in haar mond; een herinnering aan haar jeugd in India, toen haar moeder haar inwijdde in de geheimen van de alchemie. Op een dag ontvangt Roz een brief van haar zus, die schrijft dat haar man, een gevierde regisseur uit Bombay, ervan wordt verdacht zijn eerste vrouw te hebben vermoord. Roz besluit terug te keren naar India. Ook al is ze bang dat ze zal worden meegevoerd naar de duistere kanten van haar Indiaase verleden. In Bombay is de moesson op komst en leidt de brute moord op een travestiet tot een reeks onverwachte gebeurtenissen die Roz en haar zus bedreigen. Roz ontdekt dat het niet een vuurwapen is, waarmee ze zich het best kan verweren, maar haar kennis van scheikunde, Shakespeare en stormen. De raadselen rondom de moord nemen allengs toe. Is het moord, of is het zelfmoord? En wat is feit, en wat fictie? Wat behoort tot het werkelijke leven, en wat tot de magie van het witte doek? In Bombay vervagen alle scheidslijnen, imiteren gangsters filmsterrren, wordt zee land, en is, door toedoen van de moesson, iets nooit wat het lijkt te zijn.