In juli 2007 werd aangekondigd dat het oer-Hollandse bedrijf Numico, meer bekend als Nutricia, door het Franse bedrijf Danone zou worden overgenomen. Opnieuw kon vaarwel worden gezegd tegen een gezond AEX-fonds, met een 41-jarig beursverleden. Met een prachtige prijs van 55 euro per aandeel gold voor de aandeelhouder: 'eind goed, al goed'. Zeker na de ontstane problemen uit de Amerikaanse vitamine-investeringen in 1999 en 2000. De overname door Danone zou veel stof doen opwaaien als gevolg van het feit dat Numico's laatste CEO, Jan Bennink, hiermee een bedrag van 80 miljoen bruto opstreek uit onder andere verzilvering van opties. In perspectief met het verleden een absoluut buitensporige vergoeding. Door de overname dreigt Nutricia in de vergetelheid te raken. Dit boek is mede geschreven om hieraan een tegenwicht te bieden door middel van een historisch bedrijfskundige kijk in de keuken vanuit drie verschillende invalshoeken. Deze betreffen de publiekelijk bekende feiten, de gebeurtenissen tegen de achtergrond van (externe) maatschappelijke ontwikkelingen en het menselijk aspect achter de schermen. Het boek geeft op een onthullende en onthutsende wijze een interessant beeld van Nutricia.