De razendsnelle opkomst van social media is door de middelbare scholieren meteen opgepakt. Geen puber meer zonder smartphone, Twitter-account en Facebook-pagina. Het lijkt vaak wel of ze online wónen, onze 12- tot 18-jarigen. Ouders én docenten hebben meer moeite om te gaan leven in de nieuwe realiteit, die social media hebben gecreëerd. Velen van ons wennen er maar lastig aan of willen 'al die ellende' het liefst buiten de deur houden. Nou, dan is er slecht nieuws: het wordt niet minder, het wordt alleen maar meer. Leer er maar mee leven. Hoe? Dat wordt in de 'Social Media Bijbel' haarfijn uitgelegd. Hoe kunnen ouders en docenten, de mensen die jongeren in de cruciale leeftijd begeleiden van kindertijd naar volwassenheid, van de vijand die social media lijken een vriend maken? Hoe werken de verschillende social media? Wat zijn de gevaren? Hoe kunnen we ze juist positief inzetten? Kunnen we de relaties tussen 'oud' (ouders en docenten) en 'jong' (pubers) juist dankzij social media beter maken dan ooit tevoren? De 'Social Media Bijbel' geeft antwoord op alle vragen.