Voor elke beginnende student zonder bedrijfseconomische voorkennis is het Basisboek Bedrijfseconomie al jaren de meest complete basismethode. Met Basisboek Bedrijfseconomie is zelfstudie op maat voor iedere student mogelijk. In de nieuwe editie 2011 is de hoofdindeling van het Basisboek ongewijzigd: een inleidend deel Bedrijfseconomie en onderneming gevolgd door de delen Financiering, Kosten en kostprijs en Verslaggeving en winst. In de 9e druk zijn de volgende wijzigingen doorgevoerd: De onderwerpen omzetbelasting, werkplaatstarieven en economische levensduurbepaling zijn toegevoegd. Afschrijvingsmethoden worden in een eerder stadium en uitgebreider behandeld In elk hoofdstuk zijn foto's met een toelichtende tekst opgenomen, waarin een relatie wordt gelegd tussen de besproken theorie en de ondernemingspraktijk Waar nodig, is de stof geactualiseerd Het Basisboek Bedrijfseconomie blinkt uit door zijn heldere opbouw. Het bijbehorende opgavenboek bevat verschillende rubrieken met vragen en cases in oplopende moeilijkheidsgraad. De opgaven zijn aangepast aan de heterogeniteit van de instroom: zo zijn in het opgavenboek en op de interactieve multiple choice vragen op de internetsite meer aanloopvragen opgenomen om tegemoet te komen aan het veranderende instroomprofiel van de student. In de herziene studentenuitwerkingen – onontbeerlijk voor zelfstudie – zijn de uitwerkingen van de opgaven nog uitgebreider. Van het Basisboek Bedrijfseconomie is ook een Engelstalige versie verkrijgbaar: Basics of financial management. Hiervan verschijnt in 2011 de tweede druk. Basics of Financial management is nu helemaal de Engelse equivalent voor het Basisboek Bedrijfseconomie. NIEUW: Bedrijfseconomische simulatie: Via de bedrijfssimulatie The Chocolate firm kun je ervaren wat er bij het studeren van een bedrijf komt kijken. In teamverband speel je een directielid waarbij keuzes moeten worden gemaakt voor onder andere marketing, financiën en productie. Je ervaart concreet de consequenties van je beslissingen, bijvoorbeeld bij het wijzigen van de kwaliteit van het product. Blijven consumenten dan nog kopen? Welke nieuwe markten zijn mogelijk? Hoe veranderen de kostenniveaus? De The Chocolate firm is eenvoudig aan te vullen met additionele opdrachten om zo optimaal aan te sluiten bij het curriculum. Doelgroep zijn derde- en vierdejaarsstudenten van het economisch hoger onderwijs. Voor meer informatie ga je naar Bedrijfssimulaties.nl of stuur je een e-mail naar info@bedrijfssimulaties.nl . The Chocolate firm is ook Engelstalig beschikbaar. The Chocolate firm is bruikbaar bij de titels Basisboek Bedrijfseconomie en bij Jaarverslaggeving.