In Hooked, Nir Eyal reveals how successful companies create products people can't put down - and how you can too A must-read for everyone who cares about driving customer engagement. (Eric Ries, author of The Lean Startup). The most high bandwidth, high octane, and valuable presentation I have ever seen on this subject. (Rory Sutherland, vice chairman, Ogilvy & Mather). Winner of best Marketing book in 800-CEO-READ Business Book Awards 2014. The book everyone in Silicon Valley is talking about. (Boris Veldhuijzen van Zanten, founder of The Next Web). Why do some products capture our attention while others flop? What makes us engage with certain things out of sheer habit? Is there an underlying pattern to how technologies hook us? Nir Eyal answers these questions (and many more) with the Hook Model - a four-step process that, when embedded into products, subtly encourages customer behaviour. Through consecutive hook cycles, these products bring people back again and again without depending on costly advertising or aggressive messaging. Hooked is based on Eyal's years of research, consulting, and practical experience. He wrote the book he wished had been available to him as a start-up founder - not abstract theory, but a how-to guide for building better products. Hooked is written for product managers, designers, marketers, start-up founders, and anyone who seeks to understand how products influence our behaviour. Eyal provides readers with practical insights to create user habits that stick; actionable steps for building products people love; and riveting examples from the iPhone to Twitter, Pinterest and the Bible App. Nir Eyal spent years in the video gaming and advertising industries where he learned, applied, and at times rejected, techniques described in Hooked to motivate and influence users. He has taught courses on applied consumer psychology at the Stanford Graduate School of Business and the Hasso Plattner Institute of Design and is a frequent speaker at industry conferences and at Fortune 500 companies. His writing on technology, psychology, and business appears in the Harvard Business Review, The Atlantic, TechCrunch, and Psychology Today. Ryan Hoover's writing has appeared in Tech- Crunch, The Next Web, Forbes, and Fast Company. After working on Hooked with Nir Eyal, Hoover founded Product Hunt, a company that has been described as the place to discover the next big things in tech. Onderstaande tekst is vertaald vanuit de originele taal In Hooked onthult Nir Eyal hoe succesvolle bedrijven producten ontwikkelen waar mensen simpelweg niet meer zonder kunnen, en hoe jij dat ook kan bereiken. Een ware must read voor iedereen die geïnteresseerd is in het vergroten van klantbinding. (Eric Ries, schrijver van The Lean Startup). De beste en meest waardevolle presentatie met de hoogste brandbreedtes die ik ooit heb gezien over dit onderwerp. (Rory Sutherland, vicevoorzitter Ogilvy & Mather). Winnaar van het beste Marketing boek in 800-CEO-READ Business Book Awards 2014. Het boek waar iedereen in Silicon Valley het over heeft. (Boris Veldhuijzen van Zanten, oprichter van The Next Web). Waarom pakken sommige producten onze aandacht terwijl anderen een grote flop zijn? Wat maakt dat wij sommige producten gebruiken uit pure gewoonte? Is er een onderliggend patroon in hoe technologie verslavend werkt? Nir Eyal beantwoordt al deze vragen (en vele meer) met het vierstappensysteem of ‘Hook Model’ dat, wanneer toegepast op producten, het gedrag van klanten stimuleert. Door opeenvolgende verslavingscyclussen zullen klanten keer op keer terugkomen zonder de behoefte aan dure advertising of agressieve marketing. Hooked is gebaseerd op Eyal’s jarenlange onderzoek, ervaring als consultant, en praktijkervaring. Hij heeft het boek geschreven dat hij zelf graag had willen lezen als startend ondernemer – geen abstracte theorie, maar een handboek hoe je betere producten maakt. Hooked is geschreven voor product managers, designers, marketeers, beginnende ondernemers, en iedereen die geïnteresseerd is in hoe producten ons gedrag beïnvloeden. Eyal geeft een praktisch inzicht hoe je gebruikersgewoonten creëert die blijven hangen, simpel op te volgen stappen voor het maken van producten waar klanten van houden, en boeiende voorbeelden van de iPhone tot Twitter, Pinterest en de Bible App. Nir Eyal heeft jaren ervaring in de videogaming en advertising wereld waar hij technieken leerde, toepaste en soms verwerpte beschreven in Hooked om gebruikers te motiveren en beïnvloeden. Hij heeft lesgegeven in toegepaste consumentenpsychologie aan Stanford Graduate School of Business en het Hasso Plattner Institute of Design en is een frequente spreker op conferenties in dit vakgebied en bij Fortune 500 bedrijven. Zijn werken over technologie, psychologie, en business verschijnen onder meer in het Harvard Business Review, The Atlantic TechCrunch, en Psychology Today. Ryan Hoover’s werk is gepubliceerd in TechCrunch, The Next Web, Forbes en Fast Company. Na zijn samenwerking met Nir Eyal aan Hooked heeft Hoover Pruduct Hunt opgericht, een bedrijf dat zich bezighoudt met ‘the next big thing’ in de technologie.