Alles wat de moeite waard is om te doen in het leven wordt gecontroleerd door De Dip. De start van elk nieuw project (of een nieuwe baan, hobby of bedrijf) is uitdagend en spannend. Maar meestal loop je gaandeweg tegen allerlei moeilijkheden aan die het minder leuk maken. Totdat je het absolute dieptepunt bereikt en alle plezier is verdwenen. Dan vraag je jezelf af of het al die moeite wel waard is. Misschien zit je slechts in een dip, een tijdelijke tegenslag waar je weer uitkomt als je maar doorzet. Maar misschien is het wel een cul-de-sac, een doodlopende weg waar je nooit uit gaat komen, hoe hard je het ook probeert. Succesvolle mensen onderscheiden zich door onmiddellijk te stoppen als ze in een cul-de-sac belanden, terwijl ze gefocust en gemotiveerd blijven als het er echt toe doet. Seth Godin leert je in dit boek hoe je weet dat je slechts in een dip zit en hoe je deze overwint. Dit boekje zal je helpen om een dip te herkennen die jouw aandacht, inzet en talenten verdient. Als dat zo is zal De Dip je inspireren om vol te houden. Zo niet, dan motiveert het je moed te vinden om te stoppen, zodat je ergens anders de beste in kunt worden. Seth Godin is auteur van de internationale bestsellers Permission Marketing, All Marketers Are Liars, Purple Cow en andere titels. Hij was de oprichter en directeur van Yoyodyne – een vooruitstrevend interactief direct marketing bedrijf – dat in 1998 werd overgenomen door Yahoo! Zijn blog, www.sethgodin.com, is een van de populairste businessblogs ter wereld. Business Week noemde Seth Godin the Ultimate Entrepreneur for the Information Age.