Zijn liefde voor het medium is grenzeloos: John de Mol ruikt, eet en ademt televisie. Hij bedacht klassiekers als Medisch Centrum West en All You Need Is Love en klom op van bandjesknipper bij piratenzender Radio Noordzee tot bestuursvoorzitter van Endemol, Europa's grootste televisieproductiebedrijf. Wereldwijde erkenning kreeg hij met het programma Big Brother, dat het aanzien van de televisie voorgoed zou veranderen. Na zijn vertrek bij Endemol bleef De Mol niet stilzitten, maar stampte een compleet nieuw internationaal media-imperium uit de grond. Hij bouwde een netwerk van radiozenders in Europa op, kocht aandelen in toonaangevende ondernemingen en startte zijn eigen tv-zender. De gangen van John de Mol brengt de man en zijn brandende ambitie in beeld: als keiharde zakenman, als kettingrokende gezondheidsfreak, als workaholic, womanizer en miljardair. Het boek vertelt het verhaal van zijn jeugd, het kortstondige huwelijk met zangeres Willeke Alberti, het overweldigende succes van Endemol, het debacle van een mislukte sportzender, de miljardendeal met Telefónica en de opbouw van een nieuw privé-imperium. De auteurs ' Ton van den Brandt en Marc van Dinther ' deden intensief onderzoek in binnen- en buitenland en spraken met tientallen mensen rondom John de Mol. Zij maakten een indringend portret van Nederlands enige echte mediamagnaat. Ton van den Brandt (1971) is jurist en journalist. Hij werkte voor Het Financieele Dagblad en voor FEM Business. Marc van Dinther (1970) is financieel-economisch journalist. Hij werkte voor het ANP en voor FEM Business.