Discvr

menu zoek
cover ABC van de literaire uitgeverij

ABC van de literaire uitgeverij

Auteur:
Joost Nijsen
Uitgever:
Uitgeverij Podium B.V.

Het vak van literair uitgever is omgeven door mythen en mysteriën. Hoe scheid je bij ongevraagde manuscripten het kaf van het koren? Wat is het verband tussen e-books en kleur op snee? Hoe beïnvloed je de media? Wat betekent het als in een redactievergadering besloten wordt tot het fatale oordeel pniof ? Wat is de relatie tussen 007 en een scout? Waarom noem je een agent ‘een vent die rent voor een cent’? En: wat gebeurt er nou toch altijd daar in Frankfurt? Het afgelopen decennium deden zich grote veranderingen voor in de literaire uitgeverij. Schrijvers werden ondernemers, redacteuren marketeers. Agenten kwamen ook in ons land op. Het e-book ligt op ieders lippen – en misschien weldra op ieders schoot. Lezers winkelen grootscheeps via internet en laten boekwinkels steeds meer links liggen. Al deze revoluties komen aan bod in het even vermakelijke als leerrijke 'ABC van de literaire uitgeverij', dat ter gelegenheid van het vijftienjarig jubileum van Uitgeverij Podium geschreven werd door Joost Nijsen. Voor dit boek baseert hij zich niet alleen op ervaringen met zijn spraakmakende onafhankelijke uitgeverij, maar ook op zijn uitgeverschap bij Nijgh & Van Ditmar en Balans, hoofdredacteurschap van Boekblad, lidmaatschappen van alle bekende besturen, fellowships en honderden reizen naar internationale beurzen.

Boek gelezen 

Ratings:

  • Dit boek is nog door niemand gelezen

    Heb jij het boek wel gelezen? Schrijf dan als eerste een review voor dit boek.

    Boek gelezen